Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / České dráhy převzaly 55 jednotek a lokomotiv

České dráhy převzaly 55 jednotek a lokomotiv

19.8.2024

České dráhy v první polovině letošního roku převzaly do provozu celkem 22 elektrických jednotek RegioPanter, 15 motorových jednotek RegioFox, 17 lokomotiv Vectron a také první jednotku ComfortJet v přechodném řazení. Hodnota nových vlaků převyšuje částku sedm miliard korun.

České dráhy převzaly 55 jednotek a lokomotiv

Podstatná část této investice byla zajištěna českými podniky a zaměstnala stovky Čechů v perspektivním železničním průmyslu na severní a střední Moravě, v západních Čechách a v dalších regionech Česka. „Na základě našich smluv na nové vlaky jsme letos slíbili rekordní výměnu starších vlaků za nové. I když se dodavatelé potýkají stále s některými problémy, tak jsme v prvním pololetí uvedli do provozu už 55 nových jednotek a lokomotiv. V přepočtu na jednotlivá vozidla nebo články je to 119 kusů a představuje to více než 7 000 míst k sezení v nových, hlavně regionálních spojích,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. „Dokončili jsme například výměnu  elektrických vlaků v Olomouckém kraji a vyřadili tam padesát let stará Tornáda. Díky schválení RegioFoxů jsme mohli začít přebírat i nové motorové jednotky a vyřazovat motoráčky 810 z pravidelného provozu v dalších regionech, například v Pardubickém kraji, ale budeme je rušit i na zálohách, kdy zaskakují třeba za RegioNovy a jiné typy motoráků.“ 

Lišky s ročním zpožděním
Při uvádění nových vlaků do provozu jsou pro České dráhy nejdůležitější bezpečnost, kvalita a komfort pro zákazníky a zaměstnance. Proto začalo například přebírání motorových jednotek RegioFox zhruba s ročním zpožděním až po jejich schválení Drážním úřadem. Znamená to také, že dopravce ani v budoucnosti nebude přebírat vozidla, u kterých se při přejímkách objeví větší nedostatky. 
„Vedle regionálních vlaků měníme také lokomotivy a připravujeme se na zavádění ComfortJetů. Nové lokomotivy Sie­mens Vectron pronajaté od leasingové společnosti RSL nám na konci roku umožní nahradit řadu 151 na koridoru z Prahy do Ostravy a Žiliny a řada 380 skončí na trati Praha – Brno – Břeclav. Na těchto tratích bude povinný provoz pod dohledem ETCS. Starší lokomotivy budeme postupně vyřazovat z provozu a řadu 380 přesuneme na trať z Prahy na jih Čech,“ komentoval obnovu lokomotiv člen představenstva a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Do zkušebního provozu byl převzat také první ComfortJet, který je nasazen na trasu z Prahy do Bohumína. S ohledem na složitost celého vlaku, který je plný elektroniky, nyní probíhá jeho zkušební provoz a vylaďování všech funkcí těchto souprav včetně spolupráce s lokomotivami. Do doby, než se rozšíří jejich provoz o další soupravy a tratě, chce mít dopravce absolutní jistotu, že všechno funguje, jak má, a cestujícím nabídne komfort a zaměstnancům kvalitní pracoviště. 
České dráhy jsou největší osobní dopravce v Česku. Ročně vypraví zhruba 2,5 milionu vlaků, které ujedou více než 116 milionů kilometrů. Cestující s nimi ročně ujedou více než 8 miliard kilometrů. Provozují zhruba 2 000 hnacích vozidel a přes 1 600 osobních vozů. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Děčínské Líze pomůže i pivní speciálDěčínské Líze pomůže i pivní speciál

15.8.2024 - Již třetí pivní speciál láká k přispění na obnovu drážní historie. Po Matyldě a Kryšpínovi přichází Šlechtična, jež má pomoci stejnojmenné lokomotivě 475.179 zpátky do nostalgického provozu. Děčínská ikona, které… »

Do regionů vyrazily další LiškyDo regionů vyrazily další Lišky

11.8.2024 - ČD nasadily do pravidelného provozu v Jihočeském kraji první RegioFoxy. Dočasně začaly jezdit na osobních vlacích mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi. Od nového grafikonu v prosinci bude cestující na jihu Čech vozit sedm… »

ETCS má už více než 400 vozidel Českých drahETCS má už více než 420 vozidel Českých drah

6.8.2024 - Příprava na výhradní provoz pod evropským zabezpečovacím systémem ETCS na vybraných koridorových tratích nepřetržitě pokračuje. České dráhy hodlají provozovat s ETCS od začátku roku 2025 přibližně 520 vozidel a jednotek.… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika